یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

کدام موشک ایرانی در 7 دقیقه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد؟

۱۷۱ بازديد
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.
اما نکته واضح این است که ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌‎کنیم و موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.

عماد؛ نخستین موشک دوربرد ایرانی

موشک "عماد" به عنوان موفقیت بزرگ صنعت دفاعی کشور در واقع طراحی متفاوتی از همان موشک "قدر" است و شاید بتوان گفت این موشک نوعی "شهاب-۳" با سیستم هدایتی ارتقا یافته است، ولی دماغه مخروطی شکل آن با این دو موشک متفاوت است. عماد اولین موشک دوربرد بالستیک ایرانی است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شد. موشک‌های بالستیک قادرند با قدرت پیشرانه خود، تا ارتفاع بسیار بالایی حرکت کنند و پس از آن با کمک جاذبه زمین، و به صورت سقوط آزاد به سمت هدف ادامه مسیر دهند.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران بُرد این موشک را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد که قرار است به عنوان سومین موشک دوربرد ایران قدرت دفاعی کشور را تثبیت کند. عماد بیش از ۷۰۰ کیلوگرم سرجنگی دارد و یک موشک هدایت شونده بردبلند سطح به سطح با پتانسیل‌های منحصر به فرد محسوب می‌شود. همچنین سوخت مایع این موشک به نوعی پیشرفت در پیشرانه‌های موشکی ایران محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد این موشک ۷۰۰ کیلوگرم وزن سرجنگی و سرعت بالایی دارد، بنابراین هدفگیری پدافندی آن بسیار سخت خواهد بود؛ زیرا سرعتی معادل ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰ دقیقه و به اذعان صهیونیست ها در مدت ۷ دقیقه می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.منبع:yjc
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.