چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

باربیکیو آجری | قیمت باربیکیو آجری | طرز ساخت باربیکیو آجری

۶۱۶ بازديد

باربیکیو آجری ، باربیکیو یا کباب پز آجری یکی از انواع کباب پز ها می باشد که از آن برای سیخ کشیدن و کباب کردن گوشت ، مرغ ، ماهی و سایر گوشت ها استفاده می شود . از این نوع کباب پز ها هم در محیط خانه و هم در محیط بیرون از خانه می توان استفاده کرد . ساخت آن ها نیاز به علم خاصی ندارد، به طوری که افراد غیر حرفه ای نیز می توانند آن را بسازند  .



طعم دار کردن گوشت ، مرغ ، ماهی و ...  با چاشنی ها و ادویه های مختلف و سیخ کشیدن و کباب کردن آن ها ، از جمله مهم ترین عواملی است که امروزه انسان ها در تفریح و دورهمی های خود به آن توجه می کنند ، به همین دلیل آن ها با خرید باربیکیو برای حیاط ، باغ ، باغچه و ... خود این نیاز را برطرف می کنند . اگر شما شخصی مهمان نواز و دوست دار دورهمی های خانوادگی و دوستانه در محوطه خانه خود هستید و دوست دارید باغ ویلا یا حیاط خانه تان ظاهری زیبا با سبکی خاص داشته باشد ، می توانید از باربیکیو آجری استفاده کنید . در ادامه شما را با خصوصیات و روش ساخت این نوع باربیکیو آشنا می کنیم .

مزایای باربیکیو آجری

1. این نوع باربیکیو ها با داشتن فضایی محفوظ ، از پخش گرد و غبار حاصل از سوختن زغال ، چوب و ... جلوگیری می کنند . 
2. کباب پز های آجری همانند کباب پز های زغالی ، طعمی دودی به کباب می دهند که با سلیقه بسیاری از اشخاص سازگار است . 
3. در صورت داشتن وقت و حوصله ، شما می توانید با دستان خودتان ، کباب پز مورد علاقه خودتان را با کم ترین هزینه بسازید . 
4. باربیکیو آجری سقف دار ، جهت استفاده در روز های بارانی بسیار مناسب می باشد ؛ چرا که از خیس شدن گوشت ها و خراب شدن آنها جلوگیری می کند .


معایب باربیکیو آجری

1. روشن و خاموش کردن آنها کاری دشوار است ؛ چرا که مدت زمان زیادی طول می کشد تا گرم و سرد شوند . 
2. این باربیکیو ها به آسانی تمیز نمی شوند . 
3. در صورت نداشتن سقف ، گرد و غبار ناشی از دود زغال ها و چوب ها ، هم آجر ها و هم محیط اطراف را آلوده می کند .


چگونه برای حیاط خانه ی خود باربیکیو آجری بسازیم ؟

1. یک سینی پخت و پز را به عنوان راهنما به همراه داشته باشید . سینی پخت و پز را در محل انتخابی قرار دهید و آجر ها را به صورت منظم اطراف آن بچینید . آجرها را طوری انتخاب کنید که نیاز به بریدن شان نباشد .


 
2. ملات سفتی از شن و ماسه ، سیمان و آب را تهیه و تک تک آجر ها را بلند کنید و ملات را زیر آن بریزید . (اگر زمین دارای ناهمواری می باشد ، بر روی آن ملات بریزید تا هموار شود . سپس شروع به چیدن آجر ها کنید .)


 
3. برای اینکه مطمئن شوید آجر ها به صورت صاف و یکدست در کنار هم قرار گرفته اند ، از تراز ساختمانی استفاده کنید .

نحوه استفاده از تراز ساختمانی : لبه ی بیرونی تراز را که شبیه خط کش است ، بر روی دیواره ی بیرونی آجر های چیده شده قرار دهید . در صورتی که حباب داخل مخزن تراز ، دقیقا در وسط مخزن قرار بگیرد ، یعنی آجر ها کاملا صاف و یکدست چیده شده اند . 
 
4. برای وصل کردن دیواره داخلی به دیواره ی طولانی تر ، یک فلز گره زده شده را داخل ملات فرو کنید .


 
5. از لبه ی دیواره ها شروع به چیدن آجر ها کنید . آجر ها را طوری بچینید که آجر های طبقات بالا تر مابین دو اجر طبقات پایین باشند . ( به صورت مثلثی )

6. برای بار دوم از تراز استفاده کنید تا زوایای قائم داشته باشید .


 
7. پنج لایه از آجر ها را طبق روش گفته شده در مرحله ی 5 ، بر روی هم بچینید . سپس با تراز صاف بودن آن ها را چک کنید .


  
8. چیدن آجر ها را تا لایه ی هفتم ادامه دهید . برای ایجاد یک لبه که جایگاه سینی زغال باشد ، دیواره ی داخلی و دیواره ی سمت چپ را به داخل بچرخانید . از آجر نصفه می توانید برای لبه بیرونی دیواره ها استفاده کنید .


 
9. تمام کار های گفته شده در مرحله 8 را تا لایه ی نهم ادامه دهید .


 
10. برای تمیز کردن کار خود می توانید با استفاده از یک کاردک ، ملات بین آجر هارا صاف کنید . پس از اتمام کار ، به ظاهر باربیکیوی ساخته شده  دقت و در صورت وجود مشکل ، آن را حل کنید .


 
11. گذاشتن یک سنگ بزرگ بر روی یکی از دیواره های راست یا چپ ( به سلیقه خودتان بستگی دارد ) باعث ایجاد مکانی برای قرار دادن سیخ های کباب می شود .


 
با توجه به توضیحات داده شده ، دریافتیم که باربیکیو آجری یکی از انواع باربیکیو های خانگی می باشد که خودمان هم می توانیم با کم ترین هزینه آن را تهیه کنیم . انتخاب این نوع باربیکیو ، به سلیقه افراد بستگی دارد .  با ما همراه باشید تا شما را با دیگر مدل های باربیکیو از جمله باربیکیو سنگی ، ایستاده و ... در مقاله های دیگر  آریانا فایر آشنا کنیم  .

منبع : سایت آریانا فایر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.